Велосипед - це масовий засіб пересування



В усьому світі налічується понад мільярд велосипедів, використовуються вони по-різному: 70% всіх велосипедів служать засобом пересування, 29% використовуються для відпочинку і тільки 1% - для спортивних змагань. У багатьох країнах велосипед є основним засобом пересування по суші на такі відстані, які важко подолати пішки.
Серед промислово розвинутих країн найбільшою популярністю велосипеди користуються у жителів Західної Європи: велосипеди там є у 115 мільйонів чоловік.
Сама «велосипедна» країна Європи - Данія, середній данець проїжджає на велосипеді за рік біля 900 кілометрів. Без перебільшення можна сказати, що для датчан велосипед не розкіш, а дійсно «другі ноги».

У менталітет скандинавів просто надруковано, що крутити педалі - це зручно, екологічно, корисно для здоров'я. Зрештою - раціонально: переводячи витрата енергії велосипедиста в кілокалорії і порівнюючи його з показниками автомобіля, можна бачити, що в середньому велосипед проїжджає 550 кілометрів на літр умовного палива, при цьому, не забруднюючи навколишнього середовища ні на йоту.
Загальновизнаною "велосипедної країною Європи" є і Нідерланди - в цій невеликій і переважно рівнинній країні поширення велосипедів зробилося державною політикою, досить сказати, що на розвиток їх використання віддано 10% всіх витрат на наземний транспорт.

У містах влаштовуються спеціальні велосипедні доріжки, окреслені білими лініями або виділені спеціальним кольоровим покриттям; паркувальні майданчики; велосипеди дозволено брати в громадський транспорт. Загальна протяжність велодоріжок в Нідерландах - 15 000 км.

Велосипеди давно користуються величезною популярністю в Німеччині. У країні з населенням в 83 млн. чоловік налічується більше 150 млн. чоловічих, жіночих і дитячих велосипедів.

Швеція - ще одна із самих «велосипедних» країн у світі. Число велосипедів перевищує населення країни, становить 10 млн. чоловік. Хороший приклад в цьому відношенні представляє Стокгольм, де за статистикою 60 відсотків жителів регулярно крутить педалі. Щодня на вулиці шведської столиці виїжджає 100 тис. велосипедистів.

Масове поклоніння «двоколісному другу» викликано економічними міркуваннями (часто швидше і дешевше добратися до місця призначення в сідлі, ніж в автомобілі), любов'ю до спорту і хорошими умовами для їзди. Всі шведські комуни мають власні програми розвитку мережі велосипедних доріжок.
У багатьох країнах Південно-Східної Азії велосипед є основним засобом пересування. Головна тому причина - дешевизна транспорту. Основним виробником велосипедів є Китай, так як багато велосипедні виробники перевели свої фабрики в цю країну. Порядку 60% велосипедів виробляється в Китаї. Більше 1,5 велосипеда приходиться на одного місцевого жителя, а сам Китай називають "імперією велосипедів".

В Японії, як і в інших азіатських країнах, велосипед - популярне транспортний засіб. І не де-небудь, а в містах, у тому числі в таких величезних мегаполісах, як Токіо.
Велосипед як «народне» засіб пересування завойовує в Кореї все більшу популярність. Якщо ще два роки тому на вулицях столиці практично неможливо було зустріти велосипедиста, то зараз їх рахунок йде на десятки, а можливо, і сотні тисяч.

При сучасних екологічних проблемах і проблемах завантаженості центральних вулиць міст автомобілями, політика багатьох європейських країн спрямована на збільшення популяризації велосипедів.



Сподобалась новина? Поділіться нею в соц. мережах!


Ключові теги:

Рекомендуємо переглянути:


Інформація

Відвідувачі, що знаходяться в групі Гости , не можуть залишати коментарі до цієї публікації.